Merkezimizde bebeklik ve erken çocukluk döneminden itibaren başlayıp ilköğretim sonuna kadar, çocuğun; bilişsel gelişimi, dil gelişimi, psiko-motor gelişimi, öz bakım gelişimi ve sosyal-duygusal gelişim alanlarının yaşıyla paralellik gösterip göstermediği, Türkiye’de ve dünyada bilimsel olarak güvenirliği sağlanmış ölçme ve değerlendirme araçlarından yararlanılarak belirlenir. Sonuçlar etik kurallar dahilinde aileler ve çocuğu yönlendiren uzmanlar ve kurumlarla uygun şekilde raporlandırılarak paylaşılır.
Kurumumuzda eğitime başlayan öğrencilerimizin gelişim alanlarındaki (Eşleme Becerileri, Taklit Becerileri, Yönerge Takip Becerileri, Görsel Algılama, Alıcı Dil Becerileri, İfade Edici Dil Becerileri, Oyun ve Müzik Becerileri, Özbakım Becerileri, Günlük Yaşam Becerileri, Motor Beceriler, Sosyal Beceriler, Okuma Yazma, Matematik, Bilişsel Becerilere Hazırlık, Öz Bakım Becerileri, Toplumsal Uyum Becerileri, Dil, Konuşma ve Alternatif İletişim Becerileri, Tüm Beden İnce Ve Kaba Motor Beceriler, Çizim Ve Yazma Becerileri, El-Göz Koordinasyonu, Proprioseptif Sistem (Vücut Farkındalığı), Taktil Sistem (Dokunma), Vestibuler Sistem (Denge) ) performansları alınarak Bireysel Eğitim Planı (BEP) hazırlanır.